Confianza.

Social.

17747
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-17747,stockholm-core-2.3,select-child-theme-ver-1.0.0.1537189083,select-theme-ver-8.9,ajax_fade,page_not_loaded,side_area_over_content,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.6.0,vc_responsive

Hoe kan je makkelijker in slaap komen?

Hoe kan je makkelijker in slaap komen?

Tegenwoordig heb je talloze applicaties die je kunnen helpen met in slaap komen. Wij Nederlanders blijken namelijk niet zo’n goede nachtrust te hebben. Hoe komt dit nou? Komt dit misschien juist door onze blauwe schermen? Zitten we misschien te lang achter onze telefoon voordat we onze ogen sluiten? In dit artikel bespreken we in ieder geval hoe je sneller in slaap gaat komen. Eigenlijk moet je als mens binnen een kwartier in dromenland zijn. Lukt dit niet zo snel? Dan hebben wij een aantal tips voor jullie.

 

Een goede nachtrust maak je niet alleen mogelijk door in een donkere kamer te liggen. Iedereen heeft een overgangstijd nodig, wanneer je nog even snel tv kijkt, je mobiel erbij pakt of een e-mail eruit stuurt zijn je hersenen al teveel geprikkeld. Het beste is om even een gesprek met je partner aan te gaan, even een boek te pakken, een bak thee op je gemak drinken of naar een audioboek luisteren.

 

Op dit moment zijn vooral (slaap)podcasts een trend. Luister jij al naar podcasts? Sommige gebruiken dit onderweg naar huis, in de sportschool, andere doen hun ogen dicht en luisteren naar een boek dat word voorgelezen. Op spotify kan je ook allerlei podcasts beluisteren. Een podcast zorgt vooral voor ontspanning bij mensen, daardoor heb je tegenwoordig ook slaappodcasts.

 

Je kan verschillende apps gebruiken die hier gebruik van maken

 

-Calm
-Bedtime stories
-Sleep with me
-Bedtime stories for grown-ups
-Nothing much happens

 

Het idee is wel grappig, want vroeger werden de meeste van ons voorgelezen als ze naar bed gingen. Een zachte stem, een stapel verbeelding en ontspanning zorgde dan ervoor om diegene te laten knikkebollen. Een vast ritueel kan ook helpen om rustig in slaap te vallen. Voor mensen die veel piekeren is een podcasts een goed idee, omdat je naar een ander luistert zal dit het piekeren doorbreken. Het enige wat een audiofragment van je vraagt, is dat je luistert. Je bent dus niet actief bezig, neem even ergens plek en ontspan!

 

Val je juist bijna in slaap op je huidige werkplek? Zoek je juist meer uitdaging waardoor je wakker blijft? Bel of mail ons dan en dan helpen wij jou aan een nieuwe uitdaging. Klik hier om naar ons contactformulier te gaan.

Date

23 mei 2019

Category

Blog

Tags
audiofragment, luisteren, podcasts, slaappodcasts, spotify
No Comments

Post a Comment